Newcom Research

Inspirerende columns

Uitgebreid inzicht in uw klanten

Op deze pagina vindt u onze columns, klik op "Lees artikel" om de column te bekijken.

In 3 stappen naar voorspellende inzichten: de basis voor datadriven marketing.

 

‘Hoe kunnen we meer inzichten uit onze data halen? Wat kunnen we doen om big data bruikbaar te maken? 

Lees artikel | Door | 22-11-'16

Opiniepeilingen in Amerika en waarom ze er naast zitten

Het belangrijkste argument is dat er niet met hetzelfde systeem wordt gewerkt. De opiniepeilingen zijn gebaseerd op inwonersaantallen en de verkiezingsuitslag is gebaseerd op kiesmannen. 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 10-11-'16

4 bouwstenen van betrouwbare en bruikbare inzichten.

Hoe betrekken we onze mensen bij deze cruciale inzichten?’ ‘Hoe zetten we het om naar actie?’ ‘Hoe kunnen we het perspectief van de doelgroep verbinden aan het perspectief van de organisatie?’ 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 16-06-'16

Wat heb je in je organisatie: Warriors of Worriers?

De kunst is om het klantperspectief aan het organisatie perspectief te verbinden en vice versa. 

Bij Newcom helpen we onze klanten om vanuit het perspectief van hun doelgroep leidend te blijven of te worden. 

 

 

 

Lees artikel | Door | 10-06-'16

Floreer met continu klantonderzoek

Klantonderzoek kan een goed middel zijn om je klant extreem centraal te stellen, maar wat zijn redenen om een klantonderzoek in te zetten? Lees hier onze visie op renderend klantonderzoek..

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 13-10-'14

Scholieren vinden, boeien en binden in het hoger onderwijs. Enkele basisprincipes die je zó kunt toepassen.

De klant als uitgangspunt nemen binnen een organisatie is het beste wat je kan doen. Hoe stel je de klant in het onderwijs centraal?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-04-'14

Een ballenbak aan prioriteiten

Focus...een belangrijke factor bij het doen van onderzoek. Keuzes maken is dan ook cruciaal om representatieve resultaten te krijgen.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 27-03-'14

4 valkuilen bij klanttevredenheidsonderzoek: de Zin en Onzin

Succesvolle organisaties staan in nauw contact met hun klanten, dat weten we allemaal. De vraag is hoe je dat kunt organiseren en voor welke valkuilen je moet oppassen.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 20-03-'14

De (on)begrensde mogelijkheden van social media in het onderwijs

Het gebruik van social media is niet meer weg te denken uit de hedendaagse maatschappij, zo ook niet binnen het onderwijs. Waar liggen de (on)begrensde mogelijkheden van het gebruik van social media in het onderwijs?

Lees artikel | Door drs. L. Turpijn | 18-03-'14

Privacy is belangrijker dan ooit!

De opkomst van internet en social media zorgen ervoor dat steeds meer bedrijven jou kennen, vaak zonder dat je het doorhebt. In hoeverre stijgen hiermee ook de zorgen om privacy omtrent social media?

Lees artikel | Door Drs. C. Engels. | 13-03-'14

Een dodelijke cocktail van privacy gevoeligheid en laag vertrouwen in banken

Gisteren kwam het Financieele Dagblad met het bericht dat ING een proef start met de verkoop van klantgegevens. Het hek was meteen van de dam. Maar wat is nu werkelijk het probleem hier?

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 11-03-'14

Publicatie sterftecijfers heeft beperkte invloed op keuze ziekenhuizen

Vanaf 1 maart 2014 dienen ziekenhuizen hun sterftecijfers openbaar te maken. Maar de vraag is in hoeverre de zorgconsument beïnvloed wordt door deze cijfers bij de keuze voor een ziekenhuis

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 10-03-'14

Communicatie in de Zorg: ‘de patiënt als mens behandelen’

Bezuinigingen, nieuwe wetgeving, ontwikkelingen in het vakgebied, opkomst van nieuwe technologieën: het hoeft geen betoog dat de zorg zich in een continu veranderende omgeving bevindt....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 13-11-'13

Hebben piramides en museastukken iets met elkaar te maken?

Wat zijn belangrijke aandachtspunten waar het goed onderzoek doen betreft? Waar moeten we voor waken en welke keuzes zijn belangrijk?

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 3-10-'13

Column: ‘iedereen is accountmanager’

Iedereen draagt bij aan de klantgerichtheid van een organisatie, van receptionist tot CEO. De vraag is echter hoe je klantgerichtheid bij je medewerkers kunt verhogen?

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 3-09-'13

Zakelijk succesvol via social media

Social media vormen een steeds belangrijkere informatiebron en omringen ons. Als organisatie is de druk groot om ‘iets’ met social media te gaan doen. Maar hoe doe je dat als organisatie goed?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 29-08-'13

In drie stappen uw klant extreem centraal zetten

Meer marktwerking, nieuwe technologieën, nieuwe toetreders en aangepaste spelregels in diverse sectoren zijn er de oorzaak van dat organisaties in een bijna structureel transitieproces zitten.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 29-07-'13

Customer Intelligence Center

Klantgerichtheid: tijd voor nieuwe benadering?

Het Expertpanel van het Newcom Intelligence Center deelt hun visie op de klant en klantgerichtheid en diens impact. Lees hier de bevindingen van het Expertpanel.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 20-06-'13

Doelgroep bereiken? Verrijken is de norm!

Van oudsher denken veel organisaties van binnen naar buiten. De organisatie staat centraal en klanten zijn verbonden aan die organisatie. “Wij hebben .....

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 8-05-'13

Strategievorming 2013: duizendpoot complex

Strategievorming gaat tegenwoordig in essentie over wat je niet doet, in plaats van wat je wel doet. De crisis verlamt het proces van strategievorming....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 5-04-'13

Leer uw klanten écht kennen en begrijpen

Wij geloven dat succesvolle organisaties in nauw contact staan met hun doelgroep. Om organisaties hierbij te helpen ontwikkelde Newcom twee tools.

Lees artikel | Door drs. P. Wittendorp | 5-02-'13

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.