Newcom gaat Explora beheren: het onderzoeksplatform van ziekenhuizen - Newcom Research
Newcom Research

Het laatste nieuws en de laatste onderzoeksresultaten

Newcom gaat Explora beheren: het onderzoeksplatform van ziekenhuizen

Patiëntgerichte zorg bieden. Dat staat bij veel medische instellingen hoog op de agenda. Zodoende bestaat er ook steeds meer behoefte aan de mening van de patiënt over de medische zorg. Meer dan de helft van de medische instellingen in Nederland voert reeds een patiëntenraadpleging uit. Meestal gebeurt dit op papier, maar in toenemende mate wordt daarbij een beroep gedaan op elektronische middelen.

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) heeft in de afgelopen periode met Newcom een overeenkomst gesloten. Newcom gaat het platform waar meer dan 25 zorginstellingen op zijn aangesloten beheren en doorontwikkelen. Het onderzoeksplatform is een exponent van onze innovatie Onderzoekstool.nl en is in 2015 volledig ingericht voor zorginstellingen. Medische instellingen kunnen op een snelle en eenvoudige wijze een volledig patienttevredenheidsonderzoek (PTO) verrichten. Daarnaast kunnen ook een tal van andere onderzoeken worden opgezet en uitgevoerd, bijvoorbeeld onderzoek naar de patiëntveiligheid, patiëntenervaring, werknemerstevredenheid en tal van andere onderzoeken omtrent de bedrijfsvoering.

De voordelen van Explora voor zorginstellingen

Explora is voor leden van de NVZ ontwikkeld; zowel eenmalig als continu onderzoek doen; een actueel overzicht in respons en resultaten; eenvoudig en snel rapportages aanmaken; eigen beheer van de gegevens; benchmarkmogelijkheden; gevalideerde standaard vragenlijsten PTO beschikbaar; flexibiliteit in onderzoeksopzet; volledige vrijheid in inbreng van eigen vragen en vragenlijsten. Explora is ook beschikbaar voor zorginstellingen die niet lid zijn van de NVZ.

Explora en Newcom: continue ontwikkelingen

Newcom gaat in de komende jaren, in nauw overleg met de gebruikers en NVZ, Explora verder ontwikkelen als een effectief middel om op een effectieve en efficiënte wijze informatie te verzamelen en analyseren. Inhoudelijke studiedagen, valide benchmarks en continue technische ontwikkelingen zijn onderdeel van de nieuwe constructie. Inmiddels zijn alle gebruikers aangesloten en zijn de eerste 2 nieuwe releases een feit. In de komende maanden volgt elke 4 weken een nieuwe release en zullen we gebruikersdagen organiseren.

Gemakkelijk vragenlijsten aanmaken

Snel analyseren, heldere visualisaties

 

Zelf afdelingen beheren: eigen poliklinieken toevoegen

Ga terug

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.