Door: drs. S. Boekee

Het Social business onderzoek 2013

Eerder dit jaar hebben we u inzicht gegeven in het grootste Social Media onderzoek van Nederland, waarin we het gebruik en de houding ten aanzien van Social Media hebben onderzocht. Uit het onderzoek bleek dat Social Media geïntegreerd was in het dagelijkse leven.

Afgelopen maand (augustus 2013) is er onderzoek gedaan naar de grootte en kwaliteit van het netwerk van personen/organisaties, het effect van Social Media op het (sociale) netwerk, de (re)activiteit en beleving rondom webcare (beleid van een bedrijf om (re)actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf in Social Media). Aan het onderzoek hebben ruim 1000 respondenten deelgenomen. Het onderzoek is een representatieve steekproef van Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Enkele uitkomsten uit het onderzoek

  • Er wordt bij een eigen netwerk al snel gedacht: ‘bigger is better’.
  • Social Media zijn geen verrijking noch verarming binnen het geheel van sociale relaties.
  • Het afgelopen jaar is 65% een organisatie gaan volgen op Sociale Media en is 35% gevolgd door een organisatie.
  • Er zijn nog wel kansen op het gebied van webcare wat betreft de intensiteit en de wijze waarop organisaties dit inzetten.

Newcom deelt de kennis graag met u!

Hieronder geven we u graag (kosteloos) inzicht in de resultaten van het onderzoek. We hopen dat u het waardeert en inspireert. Zie ook het artikel in Marketingfacts. Mocht u vragen hebben, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

<