Door: drs. Neil van der Veer

Newcom Research & Consultancy voert al sinds 2010 onderzoek uit naar social media. Dit grootschalige trendonderzoek gaat in op het gebruik en de verwachtingen van social media van de Nederlander. Aan het onderzoek van 2015 hebben een totaal van 10.395 respondenten van 15 jaar en ouder deelgenomen. De resultaten uit dit grootschalige trendonderzoek, gecombineerd met onze langjarige kennis en ervaring, vormen de basis van het Nationaal Social Media Onderzoek 2015.

Enkele conclusies uit het rapport:

  • Facebook en Google+ groeien nog steeds;
  • Facebook kent voor het eerst een daling in het gebruik onder jongeren van 15 tm 19 jaar;
  • Twitter maakt een duikvlucht in (dagelijks) gebruik;
  • Zorgen om privacy rondom social media blijven aanwezig.

Newcom deelt de kennis graag met u!

Benieuwd geworden naar de overige resultaten? Hieronder kunt u het volledige rapport kosteloos aanvragen. Behalve alle resultaten vindt u in dit rapport ook onze voorspellingen voor de toekomst.

Heeft u vragen, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Direct het rapport bestellen

{FormBuilder form=’2015-social-media-onderzoek’}