Newcom research

Klanttevredenheidsonderzoek: de basis voor tevreden klanten!

Onze visie op klanttevredenheid

 

Welke vragen worden beantwoord?

  • Welke verwachtingen heeft de klant bij uw producten, diensten, processen en over u als leverancier?
  • Hoe tevreden zijn uw klanten over uw producten, diensten, processen en over u als leverancier?
  • Welke verbeteringen zijn er noodzakelijk om beter te presenteren in de ogen van uw klanten en dus de klanttevredenheid te verhogen?
  • Waarom kiest uw klant voor u en niet voor de concurrent?
  • Op welke criteria wordt u beoordeeld door uw klanten?

Wanneer is de klantervaring optimaal? 

De optimale klantervaring wordt bereikt als een organisatie in staat is met haar producten en processen de klantverwachting te overtreffen. Soms wordt de klantverwachting geformuleerd puur op basis van aannames binnen de organisatie zelf (gevoel, intuïtie, vermoedens). KlanttevredenheidsonderzoekGoed om mee te beginnen, maar er ontstaat een onvermijdelijke kloof tussen klantverwachting en –ervaring (en dus ontevreden klanten) als verwachtingen over het hoofd worden gezien of verkeerd geïnterpreteerd.

Klanttevredenheidsonderzoek nieuwe stijl: OpinieZuil

OpinieZuil combineert klantonderzoek met marketing op een leuke en aantrekkelijke wijze. Via OpinieZuil wordt de klanttevredenheid gemeten op een tablet in een zuil direct na de klantervaring. Bijvoorbeeld direct na het afrekenen bij een kassa. In zeer korte vragenlijsten krijgt u real-time klantoordelen! Iedere dag verbeteren is hiermee mogelijk. De resultaten zijn dan ook direct interactief weergegeven per meetlocatie in een actuele benchmark. Lees hier meer over de Opiniezuil.

Na het klanttevredenheidsonderzoek

Het onderzoek geeft vaak nieuwe inspiratie en ideeën om uw klanten nog beter te bedienen. Maar soms zijn vanuit de resultaten ook meer drastische maatregelen nodig. Handelen naar de resultaten is best lastig! Newcom helpt u keuzes te maken middels een inspirerende workshop. U kunt meedoen aan onze periodieke klantenarena of we stellen – samen met u en op basis van het onderzoek – een workshop op maat op.

Lees onze actuele artikelen over klanttevredenheidsonderzoek


Wilt u meer weten?

Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Organisatie
Uw naam*
Geslacht*
 
  
E-mailadres*
Telefoonnummer
Vraag of opmerking
 

Recente artikelen

Gezondheidszorg Monitor 2017: Zachte waarden, harde gevolgen

Ziekenhuizen laten een verbetering zien als het gaat om imago en waardering. Toch blijven de scores voor ‘behandelen’ ruim hoger dan de scores voor ‘betrekken’. Hieruit volgt dat de klant vaak nog altijd niet centraal staat. 

Lees artikel | Door | 14-03-'17

Klantgerichtheid vergroten belangrijkste prioriteit

Beslissers hebben de klantgerichtheid vergroten wederom als belangrijkste prioriteit bestempeld. Meer aandacht aan innovatie is sterk gestegen. Vorig jaar stond deze nog op plaats 5, nu op plaats 2. 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 15-02-'17

Bekijk alle artikelen

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.