rapport

In een tijd waarin de klant meer keuzevrijheid en -mogelijkheden heeft dan ooit en het consumentenvertrouwen laag is, is het van belang om met uw merk of organisatie op te vallen.

Want we kunnen gerust stellen dat de klant meestal niet meer aan de organisatie gebonden is, maar de organisatie juist aan de klant. Natuurlijk val je op met een mooi product en goede service, maar de klant ‘boeien’ begint met het creëren van (naams)bekendheid, een sterk imago en onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten. Positioneringsonderzoek geeft inzicht in deze elementen en laat zien hoe u uw positie op de markt kan optimaliseren.

Welke vragen worden beantwoord met positioneringsonderzoek?

  • Wat is de naamsbekendheid en/of inhoudelijke bekendheid van uw organisatie/merk?
  • Wat is het imago dat uw organisatie/merk heeft onder de doelgroep?
  • Welke reputatie heeft u onder uw klanten?
  • Waarmee onderscheidt u zich van uw concurrenten?

Na het onderzoek

Het onderzoek kan aanleiding geven om naar verbeteringen in de positionering te zoeken. Verleidelijk is het dan om te denken in termen van nieuwe middelen, zoals een campagne, nieuwe website of brochure. Toch is dit niet altijd de beste keuze. De vraag is namelijk: wilt u ‘zenden’ of de dialoog aangaan met de klant? Want de klant verrijken is tegenwoordig vaak meer op zijn plaats dan (nog meer) klanten bereiken. Newcom helpt u keuzes te maken middels een inspirerende workshop. U kunt meedoen aan onze periodieke klantenarena of we stellen – samen met u en op basis van het onderzoek – een workshop op maat op.

Uw onderzoeksdoel bepaalt de methode

We helpen u de juiste methode in te zetten.

Onafhankelijk onderzoek

Zelf onderzoek doen