Newcom research

Naamsbekendheid, een sterk imago en onderscheidend vermogen

Onze visie op positioneringsonderzoek

In een tijd waarin de klant meer keuzevrijheid en -mogelijkheden heeft dan ooit en het consumentenvertrouwen laag is, is het van belang om met uw merk of organisatie op te vallen. Want we kunnen gerust stellen dat de klant meestal niet meer aan de organisatie gebonden is, maar de organisatie juist aan de klant. Natuurlijk val je op met een mooi product en goede service, maar de klant ‘boeien’ begint met het creëren van (naams)bekendheid, een sterk imago en onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten. Positioneringsonderzoek geeft inzicht in deze elementen en laat zien hoe u uw positie op de markt kan optimaliseren.

Welke vragen worden beantwoord met positioneringsonderzoek?

  • Wat is de naamsbekendheid en/of inhoudelijke bekendheid van uw organisatie/merk?
  • Wat is het imago dat uw organisatie/merk heeft onder de doelgroep?
  • Welke reputatie heeft u onder uw klanten?
  • Waarmee onderscheidt u zich van uw concurrenten?

Na het onderzoek

Het onderzoek kan aanleiding geven om naar verbeteringen in de positionering te zoeken. Verleidelijk is het dan om te denken in termen van nieuwe middelen, zoals een campagne, nieuwe website of brochure. Toch is dit niet altijd de beste keuze. De vraag is namelijk: wilt u ‘zenden’ of de dialoog aangaan met de klant? Want de klant verrijken is tegenwoordig vaak meer op zijn plaats dan (nog meer) klanten bereiken. Newcom helpt u keuzes te maken middels een inspirerende workshop. U kunt meedoen aan onze periodieke klantenarena of we stellen – samen met u en op basis van het onderzoek – een workshop op maat op.

Wilt u meer weten of een vrijblijvende offerte?

Vul onderstaand contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Organisatie
Uw naam*
Geslacht*
 
  
E-mailadres*
Telefoonnummer
Vraag of opmerking
 

Recente artikelen

Scholieren vinden, boeien en binden in het hoger onderwijs. Enkele basisprincipes die je zó kunt toepassen.

De klant als uitgangspunt nemen binnen een organisatie is het beste wat je kan doen. Hoe stel je de klant in het onderwijs centraal?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-04-'14

Case NVZ: "De visie op de nieuwe positionering"

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) schakelde Newcom Research & Consultancy in om inzicht te krijgen in de (nieuwe) positionering van de NVZ.....

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 13-01-'14

Bekijk alle artikelen

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.