Door: drs. H. Hoekstra

In 2019 bleek dat de Nederlandse ziekenhuizen een sterk imago hebben en vooral bekend staan als deskundig, gastvrij en betrouwbaar. Nederlanders geven gemiddeld een 7,7 voor de ziekenhuizen waar ze zijn geweest als patiënt of bezoeker.

Ten opzichte van 2017 was het beeld van ziekenhuizen opnieuw positiever geworden. Hoe zou dat nu zijn? En vooral: hoe zou dat voor jouw ziekenhuis gelden?

Meting start

Hoe kijken patiënten en consumenten aan tegen de ziekenhuisbranche en wat zien zij als de belangrijkste pijlers voor goede zorg? Dit is de hoofdvraag uit het imago-onderzoek dat de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) voor de derde keer grootschalig laat onderzoeken. Voor deze editie gaan we maar liefst 20.000 patiënten, bezoekers en inwoners van 18 jaar en ouder ondervragen.

Elk ziekenhuis wordt gemeten

De benchmark geeft jou direct inzicht in de bekendheid, voorkeuren en imago van je ziekenhuis binnen jouw doelgroep. Alle ziekenhuizen worden gemeten. Je kunt dus vergelijken. Met de inzichten heb je een nog beter beeld van je doelgroep en de positie van jouw ziekenhuis. Het onderzoek wordt net als in de voorgaande edities geïnitieerd door onderzoeksbureau Newcom in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ).

Vrijblijvend informatiepakket of direct inschrijven voor afname van de resultaten.

Via onderstaande formulier kun je alle informatie opvragen die je nodig hebt om je inhoudelijk te kunnen verdiepen in de benchmark. Ook kun je je direct aanmelden voor afname van de resultaten. Bij aanmelding nemen we contact met jou op ter afstemming. Afname is alleen mogelijk voor ziekenhuizen.