Newcom research

Het laatste nieuws en de laatste onderzoeksresultaten

Lees hier onze actuele (nieuws)berichten

Patiënten hebben veel vertrouwen in hun ziekenhuis

Nederlandse ziekenhuizen hebben een sterk imago en een goede reputatie. Deze conclusie spreekt uit de uitkomsten van het grootste nationale imago-onderzoek van de ziekenhuissector onder ruim 12.000 patiënten en consumenten. 

Lees artikel | Door drs. Sjoerd Buitinga | 15-11-'17

Rapport Nationale Denktank is uit

Newcom steunt het maatschappelijke initiatief ‘De Nationale Denktank’. Newcom is sinds 2010 partner van de Nationale Denktank en heeft hierbij als kritische toetssteen binnen de verschillende maatschappelijk thema’s van de Nationale DenkTank mogen fungeren. Dit jaar is het thema 'Iedereen perspectief op werk'. Het analyse rapport is uit.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 2-11-'17

Bescheiden rol social media bij het oriënteren op een studie

HAVO- en VWO-scholieren maken nog betrekkelijk weinig gebruik van social media als manier om zich te oriënteren op een vervolgopleiding.

Lees artikel | Door Newcom | 18-08-'17

Alumni ervaren weinig inspanning om een goede band te onderhouden

Nog veel te winnen in het alumnibeleid van hogescholen en universiteiten. Dat blijkt uit de Alumni Monitor 2017 van Newcom.

Lees artikel | Door Newcom | 4-08-'17

Newcom TechTrends 2017

Contactloos betalen heeft een vlucht genomen, Ridesharing is nog echt klein in Nederland, eHealth toepassing stijgen niet of nauwelijks en het gebruik van online online colleges stijgen licht. 

Lees artikel | Door dr. Oscar Peters | 24-05-'17

De Deeleconomie groeit relatief gezien, maar is in absolute aantallen nog steeds klein.

Platformen als Marktplaats.nl en Bol.com (onderdeel Tweedehands spullen) steken met kop en schouders boven de rest uit. Dit blijkt uit het Newcom Deeleconomie Monitor die voor het 4e jaar is gehouden.

Lees artikel | Door | 11-05-'17

Nationale Ziekenhuis Imago Benchmark - 2017

De Nationale Ziekenhuis Imago Benchmark, opgezet door Newcom en NVZ, gaat komende maanden lopen. Meer informatie?

Lees artikel | Door | 24-03-'17

Gezondheidszorg Monitor 2017: Zachte waarden, harde gevolgen

Ziekenhuizen laten een verbetering zien als het gaat om imago en waardering. Toch blijven de scores voor ‘behandelen’ ruim hoger dan de scores voor ‘betrekken’. Hieruit volgt dat de klant vaak nog altijd niet centraal staat. 

Lees artikel | Door | 14-03-'17

Klantgerichtheid vergroten belangrijkste prioriteit

Beslissers hebben de klantgerichtheid vergroten wederom als belangrijkste prioriteit bestempeld. Meer aandacht aan innovatie is sterk gestegen. Vorig jaar stond deze nog op plaats 5, nu op plaats 2. 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 15-02-'17

Nationaal Social Media Onderzoek 2017

Social media onderzoek 2017

Newcom voert al sinds 2010 het grootste onderzoek van Nederland uit naar het gebruik van Social Media. Dit onderzoek is in 2017 voor het 7e jaar op rij gehouden, met opnieuw een indrukwekkende respons (n=8.194).

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 23-01-'17

In 3 stappen naar voorspellende inzichten: de basis voor datadriven marketing.

 

‘Hoe kunnen we meer inzichten uit onze data halen? Wat kunnen we doen om big data bruikbaar te maken? 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 22-11-'16

Tevredenheid ziekenhuiszorg onveranderd hoog

Hoe kijken consumenten en patiënten aan tegen de ziekenhuisbranche en wat zien zij als de belangrijkste pijlers voor goede zorg?’. Dit is de hoofdvraag uit het imago-onderzoek dat de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) voor de tweede keer heeft laten uitvoeren door onderzoeksbureau Newcom.

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 15-11-'16

Opiniepeilingen in Amerika en waarom ze er naast zitten

Het belangrijkste argument is dat er niet met hetzelfde systeem wordt gewerkt. De opiniepeilingen zijn gebaseerd op inwonersaantallen en de verkiezingsuitslag is gebaseerd op kiesmannen. 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 10-11-'16

Deeleconomie is in Nederland nog relatief klein

Bekendheid Airbnb groeit, maar deeleconomie is nog relatief klein. Platformen als Marktplaats.nl en Bol.com (onderdeel Tweedehands spullen) steken met kop en schouders boven de rest uit. 

Lees artikel | Door | 5-09-'16

4 bouwstenen van betrouwbare en bruikbare inzichten.

Hoe betrekken we onze mensen bij deze cruciale inzichten?’ ‘Hoe zetten we het om naar actie?’ ‘Hoe kunnen we het perspectief van de doelgroep verbinden aan het perspectief van de organisatie?’ 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 16-06-'16

Wat heb je in je organisatie: Warriors of Worriers?

De kunst is om het klantperspectief aan het organisatie perspectief te verbinden en vice versa. 

Bij Newcom helpen we onze klanten om vanuit het perspectief van hun doelgroep leidend te blijven of te worden. 

 

 

 

Lees artikel | Door | 10-06-'16

Newcom gaat Explora beheren: het onderzoeksplatform van ziekenhuizen

Newcom gaat Explora beheren en in nauw overleg met de NVZ en de gebruikers doorontwikkelen.

Lees artikel | Door Drs. S. Buitinga | 24-03-'16

Social media – Longitudinaal onderzoek 2011 - 2016

Wij organiseren jaarlijks het Nationale Social Media onderzoek. We stellen de uitkomsten graag aan u beschikbaar.

Lees artikel | Door Drs. S. Boekee | 23-03-'16

Whatsapp met name populair in 3 provincies, Twitter in Flevoland

Het Nationale Social Media Onderzoek van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy toont aan dat Whatsapp populair is in Flevoland, Overijssel & Zuid-Holland. Twitter is vooralsnog populair in Flevoland.

Lees artikel | Door Drs. S. Kliest | 15-03-'16

Newcom heeft een nieuwe locatie in Enschede

Newcom is verhuisd naar een nieuw pand op de Hengelosestraat in Enschede.

Lees artikel | Door A. Immikhuizen | 15-02-'16

Social media onderzoek 2015

Social media onderzoek 2016

Newcom Research & Consultancy voert al sinds 2010 onderzoek uit naar social media. Benieuwd naar de resultaten en verwachtingen voor 2016? We delen deze met u in deze publicatie.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 24-01-'16

LHV: Huisarts krijgt groot vertrouwen van patiënten

De tevredenheid met en het vertrouwen in de huisarts zijn groot. Dat blijkt uit onderzoek dat de LHV door ons liet uitvoeren naar hoe Nederlanders aankijken tegen de huisarts.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 15-12-'15

Nederlanders hebben nog het meeste vertrouwen in traditionele media

Een vijfde van de Nederlanders (21%) heeft vertrouwen in deze media. Social media, daarentegen, krijgen het minste vertrouwen van de Nederlanders. Dit zijn enkele resultaten uit de Newcom VertrouwensIndex.

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 23-11-'15

Vervoersmonitor 2015: De reiziger extreem centraal

Onder invloed van technologie en maatschappij hebben moderne reizigers meer mogelijkheden. Hoe kunt u als vervoerder deze nieuwe machtige reizigers overtuigen van uw diensten gebruik te maken?

Lees artikel | Door drs. R. Sival | 20-11-'15

Leren van de Toekomst: resultaten over ‘Onderwijs In De Toekomst’

De resultaten van De Nationale Denktank over het vraagstuk van dit jaar: Onderwijs in de toekomst zijn gepubliceerd.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 20-11-'15

Bijna een kwart van de Nederlanders heeft een Adblocker geïnstalleerd

Installatie Adblocker heeft een directe relatie met vertrouwen in media.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 19-11-'15

De zorgconsument extreem centraal

In onze whitepaper geeft Newcom de voorzet om de aansluiting tussen ziekenhuizen en de zorgconsument te verbeteren. De 6 beschreven trends geven hierbij nieuwe inzichten.

Lees artikel | Door drs. S Buitinga | 21-09-'15

Deeleconomie groeit, maar is nog relatief klein

De #deeleconomie is in opkomst. Maar wat zijn de werkelijke gebruikscijfers in Nederland? En wie zijn de gebruikers? In dit rapport geven we antwoord op deze vragen.

Lees artikel | Door drs. R. Sival | 18-09-'15

Iedere zorgconsument heeft zijn eigen unieke keuzeproces

Zorgconsumenten informeren zich gedegen, zijn zich zeer bewust van het ziekenhuisaanbod en de keuzevrijheid die zij hebben. Zij gaan niet over één nacht ijs in hun keuze.

Lees artikel | Door drs. Sjoerd Buitinga | 10-08-'15

De Persgroep Nederland lanceert het Kenniscentrum voor Aandacht

De Persgroep Nederland lanceert het Kenniscentrum voor Aandacht

Aandacht is een ontzettend relevant thema voor de Nederlandse consument. Samen met De Persgroep Nederland wordt door Newcom structureel fundamenteel onderzoek gedaan naar aandacht.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 10-07-'15

Vertrouwen in Ziekenhuiszorg (blijft) hoog

Klantwaardering voor de ziekenhuiszorg blijft hoog. Newcom voert doorlopend onderzoek uit onder zorgconsumenten. Deze kennis ontsluiten we graag met u.

Lees artikel | Door Drs. Sjoerd Buitinga | 7-07-'15

Customer Service Excellence

Hoe u meer uit uw onderzoek van uw klantencontactcenter kunt halen

In samenwerking met het magazine `Customer First´ legt Newcom uit hoe u de klant als uitgangspunt kunt nemen bij Customer Service, in plaats van als eindpunt.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 30-04-'15

Facebook met name populair in Flevoland, Twitter in Overijssel

De verdiepende analyses van het social media onderzoek 2015 tonen aan dat Facebook voornamelijk populair is in Flevoland. Twitter is vooralsnog het .....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer & L. Turpijn | 25-02-'15

TechTrends 2014

De adoptie van nieuwe ontwikkelingen en technologieën gaat steeds sneller, maar hoe staat de adoptie van technologieën er in Nederland voor? Newcom TechTrends 2014 biedt je het overzicht...

Lees artikel | Door drs. R. Sival | 19-10-'14

Big Data voor Nederlanders

In samenwerking met onze partner de Nationale Denktank hebben we afgelopen maand een onderzoek uitgevoerd naar het thema Big Data onder 1000 Nederlanders...

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 16-10-'14

Floreer met continu klantonderzoek

Klantonderzoek kan een goed middel zijn om je klant extreem centraal te stellen, maar wat zijn redenen om een klantonderzoek in te zetten? Lees hier onze visie op renderend klantonderzoek..

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 13-10-'14

Sociale initiatieven 2014: # Deeleconomie

Om een beeld te krijgen van de sociale initiatieven in Nederland heeft Newcom onderzoek uitgevoerd naar de bekendheid en het gebruik van deeleconomie platformen in Nederland.

Lees artikel | Door N. van der Veer | 26-06-'14

Scholieren vinden, boeien en binden in het hoger onderwijs. Enkele basisprincipes die je zó kunt toepassen.

De klant als uitgangspunt nemen binnen een organisatie is het beste wat je kan doen. Hoe stel je de klant in het onderwijs centraal?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-04-'14

Een ballenbak aan prioriteiten

Focus...een belangrijke factor bij het doen van onderzoek. Keuzes maken is dan ook cruciaal om representatieve resultaten te krijgen.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 27-03-'14

4 valkuilen bij klanttevredenheidsonderzoek: de Zin en Onzin

Succesvolle organisaties staan in nauw contact met hun klanten, dat weten we allemaal. De vraag is hoe je dat kunt organiseren en voor welke valkuilen je moet oppassen.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 20-03-'14

De (on)begrensde mogelijkheden van social media in het onderwijs

Het gebruik van social media is niet meer weg te denken uit de hedendaagse maatschappij, zo ook niet binnen het onderwijs. Waar liggen de (on)begrensde mogelijkheden van het gebruik van social media in het onderwijs?

Lees artikel | Door drs. L. Turpijn | 18-03-'14

Privacy is belangrijker dan ooit!

De opkomst van internet en social media zorgen ervoor dat steeds meer bedrijven jou kennen, vaak zonder dat je het doorhebt. In hoeverre stijgen hiermee ook de zorgen om privacy omtrent social media?

Lees artikel | Door Drs. C. Engels. | 13-03-'14

Een dodelijke cocktail van privacy gevoeligheid en laag vertrouwen in banken

Gisteren kwam het Financieele Dagblad met het bericht dat ING een proef start met de verkoop van klantgegevens. Het hek was meteen van de dam. Maar wat is nu werkelijk het probleem hier?

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 11-03-'14

Publicatie sterftecijfers heeft beperkte invloed op keuze ziekenhuizen

Vanaf 1 maart 2014 dienen ziekenhuizen hun sterftecijfers openbaar te maken. Maar de vraag is in hoeverre de zorgconsument beïnvloed wordt door deze cijfers bij de keuze voor een ziekenhuis

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 10-03-'14

Newcom Intelligence Center doorgrondt ‘De Grote Studiereis’

In tijden van extreem laag consumentenvertrouwen is nauw contact met de klant essentieel. Met 'De Grote Studiereis' richt Newcom zich op de scholier als klant. Lees hier meer over de reis van de scholier.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 3-03-'14


Ons boek is gepubliceerd: ‘De Staatsgreep van de Klant’

Hoe blijf je bij met alle ontwikkelingen binnen jouw branche zonder daarbij de klant uit het oog te verliezen? Lees het in ons net verschenen boek.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 16-01-'14

Case NVZ: "De visie op de nieuwe positionering"

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) schakelde Newcom Research & Consultancy in om inzicht te krijgen in de (nieuwe) positionering van de NVZ.....

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 13-01-'14

Nederlandse zorgconsument voelt zich minder een product

Newcom voert jaarlijks onderzoek uit naar de ontwikkelingen binnen de zorgsector. Benieuwd naar welk gevoel er heerst bij de zorgconsument in 2013? Bestel hier het volledig rapport.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 12-12-'13

Case Monuta: "De klant aan de knoppen."

Uitvaartverzorger en  uitvaartverzekeraar Monuta, schakelde Newcom in om de motieven en verwachtingen van hun klanten te achterhalen bij het gebruik van hun platform...

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 27-11-'13

Communicatie in de Zorg: ‘de patiënt als mens behandelen’

Bezuinigingen, nieuwe wetgeving, ontwikkelingen in het vakgebied, opkomst van nieuwe technologieën: het hoeft geen betoog dat de zorg zich in een continu veranderende omgeving bevindt....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 13-11-'13

Omroep Brabant: “Betrouwbaarheid en representativiteit basis"

Omroep Brabant schakelde Newcom in om het feitelijke kijkgedrag van TV kijkers in de regio op een betrouwbare wijze te onderzoeken. Door middel van bereiksonderzoek..... 

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 6-11-'13

Vervoersmonitor 2013: positievere houding OV-chipkaart onder reizigers

Newcom voert sinds 2007 onderzoek uit naar de ontwikkelingen van het reisgedrag, motieven en tevredenheid reizigers in Nederland met OV. In deze vierde editie zien we dat de houding van reizigers...

Lees artikel | Door drs. R. Sival | 28-10-'13

Inventarisatie Keuzeproces Energiemarkt

Het Newcom Intelligence Center geeft u graag inzicht in de resultaten van hun onderzoek naar de factoren, motieven en afwegingen welke een rol spelen in het keuzeproces van de energieconsument.

Lees artikel | Door drs. L. Turpijn | 21-10-'13

De Grote StudieReis is begonnen!

Newcom is een ambitieus onderzoeksprogramma gestart: een landelijk trendonderzoek naar scholieren en hun studiekeuzeproces. Reist u mee met de scholier?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-10-'13

Restaurant bezoeker is een gewoonte dier

In opdracht van de Persgroep Advertising heeft Newcom Research & Consultancy onderzoek gedaan naar Restaurantbeleving in Nederland. Aan het onderzoek deden ruim 2.300 consumenten mee.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 7-10-'13

Hebben piramides en museastukken iets met elkaar te maken?

Wat zijn belangrijke aandachtspunten waar het goed onderzoek doen betreft? Waar moeten we voor waken en welke keuzes zijn belangrijk?

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 3-10-'13

Case Atlas College: “Positie behouden en optimaliseren'

Het Atlas College schakelde Newcom als kennispartner in om hun positie in het onderwijslandschap binnen de gemeente Hoorn na te gaan. Door middel van positioneringsonderzoek....

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 2-10-'13

Participatie in zorg kan op veel draagvlak rekenen

De Nationale Denktank heeft zich dit jaar bezig gehouden met het thema ‘zorg voor gezondheid’. Lees hier het persbericht, op basis van het onderzoek, gefaciliteerd door Newcom.

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 27-09-'13

Newcom Intelligence Center "Nieuwe perspectieven in de zorg"

Het Newcom Intelligence Center geeft u graag inzicht in de resultaten van hun onderzoek over het oriëntatie- en keuze proces in de zorg. In het bijzonder gaat het om planbare zorg.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 25-09-'13

Zorgen over voedselveiligheid nemen toe

In opdracht van de Persgroep Advertising heeft Newcom Research & Consultancy onderzoek gedaan naar de beleving van voeding en voedselveiligheid in Nederland. Lees hier het persbericht.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 23-09-'13

Pilot OpinieZuil Gemeente Borger-Odoorn

Een klantgerichte organisatie als gemeente Borger-Odoorn wil de burger ook in de ‘boardroom’ hebben. Met de OpinieZuil hebben ze een ultiem instrument om dat virtueel  te realiseren.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 20-09-'13

Uitkomsten Branchemeter 2013

In samenwerking met MKB Nederland, VNO NCW, Wissenraet van Speandonck en Berenschot heeft Newcom een onderzoek uitgevoerd naar de ontwikkelingen en trends bij branche organisaties.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 9-09-'13

Column: ‘iedereen is accountmanager’

Iedereen draagt bij aan de klantgerichtheid van een organisatie, van receptionist tot CEO. De vraag is echter hoe je klantgerichtheid bij je medewerkers kunt verhogen?

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 3-09-'13

Zakelijk succesvol via social media

Social media vormen een steeds belangrijkere informatiebron en omringen ons. Als organisatie is de druk groot om ‘iets’ met social media te gaan doen. Maar hoe doe je dat als organisatie goed?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 29-08-'13

Social business onderzoek 2013

Newcom heeft onderzoek uitgevoerd naar de grootte en kwaliteit van het netwerk van personen, het effect van Social Media op het (sociale) netwerk, de (re)activiteit en beleving rondom webcare.

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 26-08-'13

Uitkomsten Newcom Intelligence Center augustus

Newcom® wil het klantgericht denken stimuleren. Om op een inspirerende en leerzame manier inzicht te verschaffen in de fundamentele vragen rondom de klant heeft Newcom het Newcom Intelligence Center...

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 12-08-'13

Onderzoek NVZ: ruime voldoende voor ziekenhuizen

Newcom heeft in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) een onderzoek uitgevoerd naar het imago van Nederlandse ziekenhuizen. 

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 1-08-'13

In drie stappen uw klant extreem centraal zetten

Meer marktwerking, nieuwe technologieën, nieuwe toetreders en aangepaste spelregels in diverse sectoren zijn er de oorzaak van dat organisaties in een bijna structureel transitieproces zitten.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 29-07-'13

Bijeenkomst beslissers brancheorganisatie 3 sept

Imago en reputatie van de brancheorganisatie: ‘Bewerken, verwerken, versterken’. Meld je aan voor de bijeenkomst, mede georganiseerd door Newcom.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 10-07-'13

Customer Intelligence Center

Klantgerichtheid: tijd voor nieuwe benadering?

Het Expertpanel van het Newcom Intelligence Center deelt hun visie op de klant en klantgerichtheid en diens impact. Lees hier de bevindingen van het Expertpanel.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 20-06-'13

Samenwerking met de Nationale Denktank

Newcom zet de samenwerking met de Nationale Denktank ook dit jaar voort en zullen zicht wederom buigen over een complex relevant thema.

Lees artikel | Door T. Acar | 4-06-'13

Case: Mercedes Benz Financial Services

Newcom helpt Mercedes Benz Financial Services sinds 2012 met het aanbrengen van meer focus in de onderzoeken.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 31-05-'13

Eerste uitkomsten ‘Newcom Intelligence Center’

De eerste resultaten van de langdurige studie naar trends en ontwikkelingen onder klanten zijn bekend en delen we graag met u.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 27-05-'13

De klant centraal stellen, ook binnen retail!

In maart 2013 hebben we de klantgerichtheid van twee sectoren binnen de retailbranche onder de loep genomen: kledingwinkels en drogisterijen.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 22-05-'13

Kinderopvang 2013. Crisis of volop kansen?

De dalende vraag voor kinderopvangg lijkt zich door te zetten. Maar tegelijk zijn er kansen waarmee de sector de negatieve trend zou kunnen doorbreken.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 10-05-'13

Doelgroep bereiken? Verrijken is de norm!

Van oudsher denken veel organisaties van binnen naar buiten. De organisatie staat centraal en klanten zijn verbonden aan die organisatie. “Wij hebben .....

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 8-05-'13

Start Newcom Intelligence Center

Newcom heeft het Newcom Intelligence Center opgericht om de fundamentele vragen rondom klant van betrouwbare antwoorden te kunnen voorzien.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 22-04-'13

Stop met zenden, start met luisteren

Newcom heeft een nieuwe mogelijkheid binnen het dienstenpakket om organisaties nauw in contact te laten staan met hun klanten: Research Community.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-04-'13

Strategievorming 2013: duizendpoot complex

Strategievorming gaat tegenwoordig in essentie over wat je niet doet, in plaats van wat je wel doet. De crisis verlamt het proces van strategievorming....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 5-04-'13

Nieuw onderzoek kinderopvang

Ouders gaan allereerst op het gevoel af wanneer ze zich op een aanbieder voor kinderopvang oriënteren, dan pas op het verstand. Ze willen betrokken en...

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 17-02-'13

Leer uw klanten écht kennen en begrijpen

Wij geloven dat succesvolle organisaties in nauw contact staan met hun doelgroep. Om organisaties hierbij te helpen ontwikkelde Newcom twee tools.

Lees artikel | Door drs. P. Wittendorp | 5-02-'13

Klantgerichtheid in de zorg blijft onder de maat

Nederlanders beoordelen dit jaar de zorg positiever dan voorgaande jaren. Dit blijkt uit het Newcom rapport Gezondheidszorgmonitor 2012.

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 15-01-'13

Zorg wordt uitgesteld door de hoge kosten

Eén op de vijf Nederlanders stelt in het afgelopen jaar zorg te hebben uitgesteld door het hogere eigen risico. Dit geldt met name voor zorg van de tandarts en fys...

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 14-12-'12

Waarstaatjegemeente.nl: De nieuwe standaard per 1 januari 2013

Via Waarstaatjegemeente.nl, een initiatief van de VNG dat gestart is in 2005, maakt Newcom de gemeentelijke prestaties in Nederland inzichtelijk. Per 1 januari 2013 gaat er een nieuwe standaard in.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 21-11-'12

De voedselketen kan veel duurzamer

De voedselketen in Nederland kan veel duurzamer. Nederland kan hiermee in theorie een CO2-uitstoot van ruim 2 miljoen auto's per jaar besparen.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 8-10-'12

Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé meest crisisbestendige A-merken

Producten van Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé zullen niet snel vervangen worden door huismerken, ook wanneer consumenten minder te besteden hebben. Samen met Grolsch en Becel zijn dit....

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 20-09-'12

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.