Newcom research

Uitgebreid inzicht in uw klanten met klanttevredenheidsonderzoek

Uitgebreid inzicht in uw klanten

Customer Service Excellence

Hoe u meer uit uw onderzoek van uw klantencontactcenter kunt halen

In samenwerking met het magazine `Customer First´ legt Newcom uit hoe u de klant als uitgangspunt kunt nemen bij Customer Service, in plaats van als eindpunt.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 30-04-'15

Floreer met continu klantonderzoek

Klantonderzoek kan een goed middel zijn om je klant extreem centraal te stellen, maar wat zijn redenen om een klantonderzoek in te zetten? Lees hier onze visie op renderend klantonderzoek..

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 13-10-'14

Scholieren vinden, boeien en binden in het hoger onderwijs. Enkele basisprincipes die je zó kunt toepassen.

De klant als uitgangspunt nemen binnen een organisatie is het beste wat je kan doen. Hoe stel je de klant in het onderwijs centraal?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-04-'14

Een ballenbak aan prioriteiten

Focus...een belangrijke factor bij het doen van onderzoek. Keuzes maken is dan ook cruciaal om representatieve resultaten te krijgen.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 27-03-'14

4 valkuilen bij klanttevredenheidsonderzoek: de Zin en Onzin

Succesvolle organisaties staan in nauw contact met hun klanten, dat weten we allemaal. De vraag is hoe je dat kunt organiseren en voor welke valkuilen je moet oppassen.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 20-03-'14

Publicatie sterftecijfers heeft beperkte invloed op keuze ziekenhuizen

Vanaf 1 maart 2014 dienen ziekenhuizen hun sterftecijfers openbaar te maken. Maar de vraag is in hoeverre de zorgconsument beïnvloed wordt door deze cijfers bij de keuze voor een ziekenhuis

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 10-03-'14

Communicatie in de Zorg: ‘de patiënt als mens behandelen’

Bezuinigingen, nieuwe wetgeving, ontwikkelingen in het vakgebied, opkomst van nieuwe technologieën: het hoeft geen betoog dat de zorg zich in een continu veranderende omgeving bevindt....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 13-11-'13

Hebben piramides en museastukken iets met elkaar te maken?

Wat zijn belangrijke aandachtspunten waar het goed onderzoek doen betreft? Waar moeten we voor waken en welke keuzes zijn belangrijk?

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 3-10-'13

Column: ‘iedereen is accountmanager’

Iedereen draagt bij aan de klantgerichtheid van een organisatie, van receptionist tot CEO. De vraag is echter hoe je klantgerichtheid bij je medewerkers kunt verhogen?

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 3-09-'13

Zakelijk succesvol via social media

Social media vormen een steeds belangrijkere informatiebron en omringen ons. Als organisatie is de druk groot om ‘iets’ met social media te gaan doen. Maar hoe doe je dat als organisatie goed?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 29-08-'13

Bijeenkomst beslissers brancheorganisatie 3 sept

Imago en reputatie van de brancheorganisatie: ‘Bewerken, verwerken, versterken’. Meld je aan voor de bijeenkomst, mede georganiseerd door Newcom.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 10-07-'13

Customer Intelligence Center

Klantgerichtheid: tijd voor nieuwe benadering?

Het Expertpanel van het Newcom Intelligence Center deelt hun visie op de klant en klantgerichtheid en diens impact. Lees hier de bevindingen van het Expertpanel.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 20-06-'13

Samenwerking met de Nationale Denktank

Newcom zet de samenwerking met de Nationale Denktank ook dit jaar voort en zullen zicht wederom buigen over een complex relevant thema.

Lees artikel | Door T. Acar | 4-06-'13

Case: Mercedes Benz Financial Services

Newcom helpt Mercedes Benz Financial Services sinds 2012 met het aanbrengen van meer focus in de onderzoeken.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 31-05-'13

Eerste uitkomsten ‘Newcom Intelligence Center’

De eerste resultaten van de langdurige studie naar trends en ontwikkelingen onder klanten zijn bekend en delen we graag met u.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 27-05-'13

De klant centraal stellen, ook binnen retail!

In maart 2013 hebben we de klantgerichtheid van twee sectoren binnen de retailbranche onder de loep genomen: kledingwinkels en drogisterijen.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 22-05-'13

Kinderopvang 2013. Crisis of volop kansen?

De dalende vraag voor kinderopvangg lijkt zich door te zetten. Maar tegelijk zijn er kansen waarmee de sector de negatieve trend zou kunnen doorbreken.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 10-05-'13

Start Newcom Intelligence Center

Newcom heeft het Newcom Intelligence Center opgericht om de fundamentele vragen rondom klant van betrouwbare antwoorden te kunnen voorzien.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 22-04-'13

Stop met zenden, start met luisteren

Newcom heeft een nieuwe mogelijkheid binnen het dienstenpakket om organisaties nauw in contact te laten staan met hun klanten: Research Community.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-04-'13

Leer uw klanten écht kennen en begrijpen

Wij geloven dat succesvolle organisaties in nauw contact staan met hun doelgroep. Om organisaties hierbij te helpen ontwikkelde Newcom twee tools.

Lees artikel | Door drs. P. Wittendorp | 5-02-'13

Klantgerichtheid in de zorg blijft onder de maat

Nederlanders beoordelen dit jaar de zorg positiever dan voorgaande jaren. Dit blijkt uit het Newcom rapport Gezondheidszorgmonitor 2012.

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 15-01-'13

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief