Newcom Research

Onze laatste publicaties

Wij delen graag onze kennis met u

Op deze pagina vindt u onze publicaties, klik op "Lees artikel" om de publicatie te bekijken.

Bescheiden rol social media bij het oriënteren op een studie

HAVO- en VWO-scholieren maken nog betrekkelijk weinig gebruik van social media als manier om zich te oriënteren op een vervolgopleiding.

Lees artikel | Door Newcom | 18-08-'17

Alumni ervaren weinig inspanning om een goede band te onderhouden

Nog veel te winnen in het alumnibeleid van hogescholen en universiteiten. Dat blijkt uit de Alumni Monitor 2017 van Newcom.

Lees artikel | Door Newcom | 4-08-'17

Newcom TechTrends 2017

Contactloos betalen heeft een vlucht genomen, Ridesharing is nog echt klein in Nederland, eHealth toepassing stijgen niet of nauwelijks en het gebruik van online online colleges stijgen licht. 

Lees artikel | Door dr. Oscar Peters | 24-05-'17

De Deeleconomie groeit relatief gezien, maar is in absolute aantallen nog steeds klein.

Platformen als Marktplaats.nl en Bol.com (onderdeel Tweedehands spullen) steken met kop en schouders boven de rest uit. Dit blijkt uit het Newcom Deeleconomie Monitor die voor het 4e jaar is gehouden.

Lees artikel | Door | 11-05-'17

Nationale Ziekenhuis Imago Benchmark - 2017

De Nationale Ziekenhuis Imago Benchmark, opgezet door Newcom en NVZ, gaat komende maanden lopen. Meer informatie?

Lees artikel | Door | 24-03-'17

Gezondheidszorg Monitor 2017: Zachte waarden, harde gevolgen

Ziekenhuizen laten een verbetering zien als het gaat om imago en waardering. Toch blijven de scores voor ‘behandelen’ ruim hoger dan de scores voor ‘betrekken’. Hieruit volgt dat de klant vaak nog altijd niet centraal staat. 

Lees artikel | Door | 14-03-'17

Klantgerichtheid vergroten belangrijkste prioriteit

Beslissers hebben de klantgerichtheid vergroten wederom als belangrijkste prioriteit bestempeld. Meer aandacht aan innovatie is sterk gestegen. Vorig jaar stond deze nog op plaats 5, nu op plaats 2. 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 15-02-'17

Nationaal Social Media Onderzoek 2017

Social media onderzoek 2017

Newcom voert al sinds 2010 het grootste onderzoek van Nederland uit naar het gebruik van Social Media. Dit onderzoek is in 2017 voor het 7e jaar op rij gehouden, met opnieuw een indrukwekkende respons (n=8.194).

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 23-01-'17

In 3 stappen naar voorspellende inzichten: de basis voor datadriven marketing.

 

‘Hoe kunnen we meer inzichten uit onze data halen? Wat kunnen we doen om big data bruikbaar te maken? 

Lees artikel | Door | 22-11-'16

Tevredenheid ziekenhuiszorg onveranderd hoog

Hoe kijken consumenten en patiënten aan tegen de ziekenhuisbranche en wat zien zij als de belangrijkste pijlers voor goede zorg?’. Dit is de hoofdvraag uit het imago-onderzoek dat de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) voor de tweede keer heeft laten uitvoeren door onderzoeksbureau Newcom.

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 15-11-'16

Opiniepeilingen in Amerika en waarom ze er naast zitten

Het belangrijkste argument is dat er niet met hetzelfde systeem wordt gewerkt. De opiniepeilingen zijn gebaseerd op inwonersaantallen en de verkiezingsuitslag is gebaseerd op kiesmannen. 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 10-11-'16

Deeleconomie is in Nederland nog relatief klein

Bekendheid Airbnb groeit, maar deeleconomie is nog relatief klein. Platformen als Marktplaats.nl en Bol.com (onderdeel Tweedehands spullen) steken met kop en schouders boven de rest uit. 

Lees artikel | Door | 5-09-'16

4 bouwstenen van betrouwbare en bruikbare inzichten.

Hoe betrekken we onze mensen bij deze cruciale inzichten?’ ‘Hoe zetten we het om naar actie?’ ‘Hoe kunnen we het perspectief van de doelgroep verbinden aan het perspectief van de organisatie?’ 

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 16-06-'16

Wat heb je in je organisatie: Warriors of Worriers?

De kunst is om het klantperspectief aan het organisatie perspectief te verbinden en vice versa. 

Bij Newcom helpen we onze klanten om vanuit het perspectief van hun doelgroep leidend te blijven of te worden. 

 

 

 

Lees artikel | Door | 10-06-'16

Newcom gaat Explora beheren: het onderzoeksplatform van ziekenhuizen

Newcom gaat Explora beheren en in nauw overleg met de NVZ en de gebruikers doorontwikkelen.

Lees artikel | Door Drs. S. Buitinga | 24-03-'16

Social media – Longitudinaal onderzoek 2011 - 2016

Wij organiseren jaarlijks het Nationale Social Media onderzoek. We stellen de uitkomsten graag aan u beschikbaar.

Lees artikel | Door Drs. S. Boekee | 23-03-'16

Whatsapp met name populair in 3 provincies, Twitter in Flevoland

Het Nationale Social Media Onderzoek van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy toont aan dat Whatsapp populair is in Flevoland, Overijssel & Zuid-Holland. Twitter is vooralsnog populair in Flevoland.

Lees artikel | Door Drs. S. Kliest | 15-03-'16

Social media onderzoek 2015

Social media onderzoek 2016

Newcom Research & Consultancy voert al sinds 2010 onderzoek uit naar social media. Benieuwd naar de resultaten en verwachtingen voor 2016? We delen deze met u in deze publicatie.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 24-01-'16

Customer Service Excellence

Hoe u meer uit uw onderzoek van uw klantencontactcenter kunt halen

In samenwerking met het magazine `Customer First´ legt Newcom uit hoe u de klant als uitgangspunt kunt nemen bij Customer Service, in plaats van als eindpunt.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 30-04-'15

Facebook met name populair in Flevoland, Twitter in Overijssel

De verdiepende analyses van het social media onderzoek 2015 tonen aan dat Facebook voornamelijk populair is in Flevoland. Twitter is vooralsnog het .....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer & L. Turpijn | 25-02-'15

TechTrends 2014

De adoptie van nieuwe ontwikkelingen en technologieën gaat steeds sneller, maar hoe staat de adoptie van technologieën er in Nederland voor? Newcom TechTrends 2014 biedt je het overzicht...

Lees artikel | Door drs. R. Sival | 19-10-'14

Sociale initiatieven 2014: # Deeleconomie

Om een beeld te krijgen van de sociale initiatieven in Nederland heeft Newcom onderzoek uitgevoerd naar de bekendheid en het gebruik van deeleconomie platformen in Nederland.

Lees artikel | Door N. van der Veer | 26-06-'14

Newcom Intelligence Center doorgrondt ‘De Grote Studiereis’

In tijden van extreem laag consumentenvertrouwen is nauw contact met de klant essentieel. Met 'De Grote Studiereis' richt Newcom zich op de scholier als klant. Lees hier meer over de reis van de scholier.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 3-03-'14

Nederlandse zorgconsument voelt zich minder een product

Newcom voert jaarlijks onderzoek uit naar de ontwikkelingen binnen de zorgsector. Benieuwd naar welk gevoel er heerst bij de zorgconsument in 2013? Bestel hier het volledig rapport.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 12-12-'13

Vervoersmonitor 2013: positievere houding OV-chipkaart onder reizigers

Newcom voert sinds 2007 onderzoek uit naar de ontwikkelingen van het reisgedrag, motieven en tevredenheid reizigers in Nederland met OV. In deze vierde editie zien we dat de houding van reizigers...

Lees artikel | Door drs. R. Sival | 28-10-'13

Inventarisatie Keuzeproces Energiemarkt

Het Newcom Intelligence Center geeft u graag inzicht in de resultaten van hun onderzoek naar de factoren, motieven en afwegingen welke een rol spelen in het keuzeproces van de energieconsument.

Lees artikel | Door drs. L. Turpijn | 21-10-'13

Newcom Intelligence Center "Nieuwe perspectieven in de zorg"

Het Newcom Intelligence Center geeft u graag inzicht in de resultaten van hun onderzoek over het oriëntatie- en keuze proces in de zorg. In het bijzonder gaat het om planbare zorg.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 25-09-'13

Uitkomsten Branchemeter 2013

In samenwerking met MKB Nederland, VNO NCW, Wissenraet van Speandonck en Berenschot heeft Newcom een onderzoek uitgevoerd naar de ontwikkelingen en trends bij branche organisaties.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 9-09-'13

Social business onderzoek 2013

Newcom heeft onderzoek uitgevoerd naar de grootte en kwaliteit van het netwerk van personen, het effect van Social Media op het (sociale) netwerk, de (re)activiteit en beleving rondom webcare.

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 26-08-'13

Uitkomsten Newcom Intelligence Center augustus

Newcom® wil het klantgericht denken stimuleren. Om op een inspirerende en leerzame manier inzicht te verschaffen in de fundamentele vragen rondom de klant heeft Newcom het Newcom Intelligence Center...

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 12-08-'13

Eerste uitkomsten ‘Newcom Intelligence Center’

De eerste resultaten van de langdurige studie naar trends en ontwikkelingen onder klanten zijn bekend en delen we graag met u.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 27-05-'13

De klant centraal stellen, ook binnen retail!

In maart 2013 hebben we de klantgerichtheid van twee sectoren binnen de retailbranche onder de loep genomen: kledingwinkels en drogisterijen.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 22-05-'13

Kinderopvang 2013. Crisis of volop kansen?

De dalende vraag voor kinderopvangg lijkt zich door te zetten. Maar tegelijk zijn er kansen waarmee de sector de negatieve trend zou kunnen doorbreken.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 10-05-'13

Klantgerichtheid in de zorg blijft onder de maat

Nederlanders beoordelen dit jaar de zorg positiever dan voorgaande jaren. Dit blijkt uit het Newcom rapport Gezondheidszorgmonitor 2012.

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 15-01-'13

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.