Newcom Research

Strategie

Lees hier meer artikelen over strategie

Wat heb je in je organisatie: Warriors of Worriers?

De kunst is om het klantperspectief aan het organisatie perspectief te verbinden en vice versa. 

Bij Newcom helpen we onze klanten om vanuit het perspectief van hun doelgroep leidend te blijven of te worden. 

 

 

 

Lees artikel | Door | 10-06-'16

Whatsapp met name populair in 3 provincies, Twitter in Flevoland

Het Nationale Social Media Onderzoek van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy toont aan dat Whatsapp populair is in Flevoland, Overijssel & Zuid-Holland. Twitter is vooralsnog populair in Flevoland.

Lees artikel | Door Drs. S. Kliest | 15-03-'16

Customer Service Excellence

Hoe u meer uit uw onderzoek van uw klantencontactcenter kunt halen

In samenwerking met het magazine `Customer First´ legt Newcom uit hoe u de klant als uitgangspunt kunt nemen bij Customer Service, in plaats van als eindpunt.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 30-04-'15

Facebook met name populair in Flevoland, Twitter in Overijssel

De verdiepende analyses van het social media onderzoek 2015 tonen aan dat Facebook voornamelijk populair is in Flevoland. Twitter is vooralsnog het .....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer & L. Turpijn | 25-02-'15

Floreer met continu klantonderzoek

Klantonderzoek kan een goed middel zijn om je klant extreem centraal te stellen, maar wat zijn redenen om een klantonderzoek in te zetten? Lees hier onze visie op renderend klantonderzoek..

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 13-10-'14

Een ballenbak aan prioriteiten

Focus...een belangrijke factor bij het doen van onderzoek. Keuzes maken is dan ook cruciaal om representatieve resultaten te krijgen.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 27-03-'14

Omroep Brabant: “Betrouwbaarheid en representativiteit basis"

Omroep Brabant schakelde Newcom in om het feitelijke kijkgedrag van TV kijkers in de regio op een betrouwbare wijze te onderzoeken. Door middel van bereiksonderzoek..... 

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 6-11-'13

Vervoersmonitor 2013: positievere houding OV-chipkaart onder reizigers

Newcom voert sinds 2007 onderzoek uit naar de ontwikkelingen van het reisgedrag, motieven en tevredenheid reizigers in Nederland met OV. In deze vierde editie zien we dat de houding van reizigers...

Lees artikel | Door drs. R. Sival | 28-10-'13

De Grote StudieReis is begonnen!

Newcom is een ambitieus onderzoeksprogramma gestart: een landelijk trendonderzoek naar scholieren en hun studiekeuzeproces. Reist u mee met de scholier?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-10-'13

Case Atlas College: “Positie behouden en optimaliseren'

Het Atlas College schakelde Newcom als kennispartner in om hun positie in het onderwijslandschap binnen de gemeente Hoorn na te gaan. Door middel van positioneringsonderzoek....

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 2-10-'13

Uitkomsten Branchemeter 2013

In samenwerking met MKB Nederland, VNO NCW, Wissenraet van Speandonck en Berenschot heeft Newcom een onderzoek uitgevoerd naar de ontwikkelingen en trends bij branche organisaties.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 9-09-'13

Column: ‘iedereen is accountmanager’

Iedereen draagt bij aan de klantgerichtheid van een organisatie, van receptionist tot CEO. De vraag is echter hoe je klantgerichtheid bij je medewerkers kunt verhogen?

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 3-09-'13

Zakelijk succesvol via social media

Social media vormen een steeds belangrijkere informatiebron en omringen ons. Als organisatie is de druk groot om ‘iets’ met social media te gaan doen. Maar hoe doe je dat als organisatie goed?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 29-08-'13

In drie stappen uw klant extreem centraal zetten

Meer marktwerking, nieuwe technologieën, nieuwe toetreders en aangepaste spelregels in diverse sectoren zijn er de oorzaak van dat organisaties in een bijna structureel transitieproces zitten.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 29-07-'13

Customer Intelligence Center

Klantgerichtheid: tijd voor nieuwe benadering?

Het Expertpanel van het Newcom Intelligence Center deelt hun visie op de klant en klantgerichtheid en diens impact. Lees hier de bevindingen van het Expertpanel.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 20-06-'13

Case: Mercedes Benz Financial Services

Newcom helpt Mercedes Benz Financial Services sinds 2012 met het aanbrengen van meer focus in de onderzoeken.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 31-05-'13

Doelgroep bereiken? Verrijken is de norm!

Van oudsher denken veel organisaties van binnen naar buiten. De organisatie staat centraal en klanten zijn verbonden aan die organisatie. “Wij hebben .....

Lees artikel | Door drs. S. Boekee | 8-05-'13

Strategievorming 2013: duizendpoot complex

Strategievorming gaat tegenwoordig in essentie over wat je niet doet, in plaats van wat je wel doet. De crisis verlamt het proces van strategievorming....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 5-04-'13

Leer uw klanten écht kennen en begrijpen

Wij geloven dat succesvolle organisaties in nauw contact staan met hun doelgroep. Om organisaties hierbij te helpen ontwikkelde Newcom twee tools.

Lees artikel | Door drs. P. Wittendorp | 5-02-'13

De voedselketen kan veel duurzamer

De voedselketen in Nederland kan veel duurzamer. Nederland kan hiermee in theorie een CO2-uitstoot van ruim 2 miljoen auto's per jaar besparen.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 8-10-'12

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.