Als klantgerichte organisatie wilt u de klant in de ‘boardroom’ hebben

Bij een panelonderzoek maakt u gebruik van een Internet klantenpanel of –community, dat kan op een virtuele wijze. Een geselecteerde klantengroep gaat via het panel of community de structurele dialoog met u aan. Via verschillende onderzoeksmethoden leert u van uw klanten: wat beweegt hen, wat vinden zij, wat willen zij wel en niet, welke nieuwe wensen leven er? Hoe kunt u hierop inhaken? Met een panel of community blijft u de connectie houden. Een panelonderzoek kan u veel nieuwe inzichten geven.

Wat levert een klantenpanel of –community op?

  • Snelle toegang tot uw eigen groep klanten;
  • De mogelijkheid om klanten doorlopend te laten meedenken over uw diensten en producten;
  • Inzicht in wie uw klanten zijn, wat ze denken en wat ze willen;
  • Een versterkte relatie met uw klanten een stakeholders;
  • Een klankbord vol goede ideeën en visies.

Verschillen tussen een panel en een community

In een panel is een representatieve groep van uw klanten vertegenwoordigd. Via veelal digitale online vragenlijsten wordt via het panel in kaart gebracht hoe uw gehele klantengroep over de materie van het onderzoek denkt. Bij een community is het niet zozeer de intentie om een representatief beeld te verkrijgen, maar wordt veel meer kwalitatief de diepte gezocht –via (online) focusgroepen of (online) brainstormsessies- met enkele mensen over een bepaald verdiepingsthema. De methodieken vullen elkaar dus naadloos aan.

Lees meer en bekijk enkele voorbeelden

We hebben onze jarenlange kennis betreffende de opzet, het behoud en de inzet van internetpanels samengevat in een paper. De paper bevat tevens onderzoeksresultaten over de tevredenheid van panelleden uit tal van door ons beheerde panels. De paper is onmisbaar voor iedereen die een eigen klantenpanel overweegt. Vraag hier vrijblijvend de paper aan.

Naast de resultaten van uw onderzoeken

Onderzoek in welke vorm dan ook geeft vaak nieuwe inspiratie en ideeën om uw klanten nog beter te bedienen. Maar soms zijn vanuit de resultaten ook meer drastische maatregelen nodig. Handelen vanuit de resultaten is best lastig! Newcom helpt u keuzes te maken middels een inspirerende workshop. U kunt meedoen aan onze periodieke klantenarena of we stellen – samen met u en op basis van het onderzoek – een workshop op maat op.

Uw onderzoeksdoel bepaalt de methode

We helpen u de juiste methode in te zetten.

Onafhankelijk onderzoek

Zelf onderzoek doen