KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
ONZE OPLOSSING
- Klanttevredenheidsonderzoek geeft continu inzicht in de tevredenheid van uw klanten.
- Speel beter in op klantbehoeften.
- Kort cyclisch meten. Doorlopend bijsturen
Welke vragen worden beantwoord?
- Welke verwachtingen heeft de klant bij uw producten, diensten, processen en over u als leverancier?
- Hoe tevreden zijn uw klanten over uw producten, diensten, processen en over u als leverancier?
- Welke verbeteringen zijn er noodzakelijk om beter te presenteren in de ogen van uw klanten en dus de klanttevredenheid te verhogen?
- Waarom kiest uw klant voor u en niet voor de concurrent?
- Op welke criteria wordt u beoordeeld door uw klanten?
Wanneer is de klantervaring optimaal?
De optimale klantervaring wordt bereikt als een organisatie in staat is met haar producten en processen de klantverwachting te overtreffen. Soms wordt de klantverwachting geformuleerd puur op basis van aannames binnen de organisatie zelf (gevoel, intuïtie, vermoedens).
Goed om mee te beginnen, maar er ontstaat een onvermijdelijke kloof tussen klantverwachting en –ervaring (en dus ontevreden klanten) als verwachtingen over het hoofd worden gezien of verkeerd geïnterpreteerd.
Klanttevredenheidsonderzoek nieuwe stijl: OpinieZuil
OpinieZuil combineert klantonderzoek met marketing op een leuke en aantrekkelijke wijze. Via OpinieZuil wordt de klanttevredenheid gemeten op een tablet in een zuil direct na de klantervaring. Bijvoorbeeld direct na het afrekenen bij een kassa. In zeer korte vragenlijsten krijgt u real-time klantoordelen. Iedere dag verbeteren is hiermee mogelijk. De resultaten zijn dan ook direct interactief weergegeven per meetlocatie in een actuele benchmark.
Na het klanttevredenheidsonderzoek
Het onderzoek geeft vaak nieuwe inspiratie en ideeën om uw klanten nog beter te bedienen. Maar soms zijn vanuit de resultaten ook meer drastische maatregelen nodig. Handelen naar de resultaten is best lastig. Newcom helpt u keuzes te maken middels een inspirerende workshop. U kunt meedoen aan onze periodieke klantenarena of we stellen – samen met u en op basis van het onderzoek – een workshop op maat op.
GEVALIDEERD
Maatwerk mogelijk
PRAKTISCH INZICHT
Gericht sturen
ONDERLING BENCHMARKEN
Leer van anderen
DE KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK AANPAK
Het klanttevredenheidsonderzoek is ontwikkeld door Newcom en volledig gevalideerd. Profiteer hier nu van.
- Gevalideerde vragenlijst waarin alle elementen die bepalend zijn voor tevredenheid, loyaliteit en retentie geborgd zijn.
- Uiteraard inclusief NPS.
- En worden ook diverse achtergronden uitgevraagd en naar geanalyseeerd.
- We maken het onderzoek op maat voor uw organisatie.
- Bestel ons informatiepakket om inzage te krijgen in de exacte onderzoeksapecten.
- Krijg de juiste sturingsinformatie om uw klanten nog beter te kunnen blijven bedienen. Doorlopend.
- Ontvang een uitgebreide analyse op alle onderzoeksaspecten in een uitgebreide rapportage.
- Vergelijking met Benchmark.
- Vergelijking eerdere metingen (indien uitgevoerd).
- Persoonlijke presentatie en duiding van de resultaten.
UW VOORDELEN
Profiteer van een gevalideerde en bewezen oplossing.
