MEDEWERKERSONDERZOEK
ONZE OPLOSSING
Het medewerkersonderzoek geeft je de handvatten om het werkgeluk van medewerkers te vergroten en duurzame inzetbaarheid binnen de eigen organisatie te creëren.
Ze zijn de drijvende kracht van elke organisatie: Medewerkers! Als organisatie wens je dan ook een aantal dingen: Goede medewerkers, gelukkige medewerkers, gezonde medewerkers, medewerkers die graag bij jouw organisatie (blijven) werken én nieuwe medewerkers die staan te springen om jouw organisatie te komen versterken.
Om deze wens realiteit te kunnen maken, wil je als organisatie dan ook continu werken aan een sterk werkgeversmerk. Een sterk werkgeversmerk staat namelijk in verband met het succes van het bedrijf. Met de juiste Employer Branding, zoals we dat zo mooi noemen, krijgt je organisatie een voorkeurspositie in de mindset van je medewerkers én van mogelijk nieuw talent. Maar hoe verloopt die Employee Journey nu eigenlijk?
Bij Newcom helpen we je met jullie Employer Branding door het aanbieden van diverse medewerkersonderzoeken uit ons ‘medewerkersgeluksprogramma’, waarmee de Employee Journey in kaart wordt gebracht:
“Clients do not come first, employees come first. If you take care of your employees, they take care of the clients”
Medewerkersgeluksonderzoek, het nieuwe medewerkerstevredenheidsonderzoek.
Het jaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek. Voor vele organisaties vaste koek. Maar, is in een tijd waarin het mentale welzijn van werknemers steeds belangrijker is geworden het onderzoeken van enkel tevredenheid nog wel genoeg? Bij Newcom vinden wij het medewerkerstevredenheidsonderzoek niet voldoenden. Hierom gaan wij nog een stap paar stappen verder, namelijk door het onderzoeken van werkgeluk.
Werkgeluk ervaar je als je positieve emoties voelt, plezier hebt in het werk, voldoening voelt door het benutten en groeien van je eigen talent en het gevoel hebt bij te kunnen dragen aan een hoger doel.
Medewerkers hebben:
Tevredenheid ⇒ Betrokkenheid ⇒ Bevlogenheid ⇒ Werkgeluk
Werkgeluk meten we bij Newcom aan de hand van inzichten uit de positieve psychologie en hierbij onderzoeken wij factoren als zingeving, voldoening en plezier. Maar ook of jouw medewerkers ‘flow’ ervaren tijdens het werk.
Waarom het werkgeluk van medewerkers onderzoeken?
Werknemers die geluk ervaren in hun werk presteren beter, zijn minder vaak ziek, zorgen voor een goede sfeer op de werkvloer én voor tevreden klanten.
- Gelukkige mensen zijn 31% productiever en drie keer creatiever dan anderen
- Werkgeluk verbetert de winstgevendheid van organisaties met 147%
- 75% van de mensen verlaat een baan omdat ze ongelukkig zijn met de baas in plaats van met de baan
- Ongelukkigheid op de werkplek is het gevolg van een gebrek aan intrinsieke motivatie en het niet kunnen omgaan met stress. Er is dan ook een verband tussen laag werkgeluk en burn-out.
Hoe gaat het in zijn werk?
Voorbereiden
Jullie wensen en doelen van het onderzoek stemmen we persoonlijk af en onze onderzoekers bereiden zich voor.
Meten
We starten het onderzoek waarin we werkdruk meten, maar ook werkgeluk meten onder jullie medewerkers.
Rapporteren
De inzichten die zijn verkregen tijdens de onderzoeksfase worden verwerkt in een overzichtelijk dashboard en aan jullie gepresenteerd.
GEVALIDEERD
Maatwerk mogelijk
PRAKTISCH INZICHT
Gericht sturen
ONDERLING BENCHMARKEN
Leer van anderen
DE ONDERZOEKSAANPAK
Het medewerkerstevredenheidsonderzoek is ontwikkeld door Newcom en volledig gevalideerd. Profiteer hier nu van.
- Gevalideerde vragenlijst waarin alle elementen die bepalend zijn voor tevredenheid, bevlogenheid en betrokkenheid worden gemeten.
- Pulse metingen zijn mogelijk.
- Uiteraard worden er diverse achtergronden uitgevraagd en naar geanalyseeerd.
- We maken het onderzoek op maat voor jullie organisatie.
DE VOORDELEN
Profiteer van een gevalideerde en bewezen oplossing.