Hoe krijg je intern draagvlak voor een medewerkerstevredenheidsonderzoek?
Een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) staat of valt met draagvlak. Want zonder steun vanuit het management en enthousiasme onder medewerkers, is de kans
Hoe zorg je dat er écht iets gebeurt met de uitkomsten van een MTO?
Een medewerkerstevredenheidsonderzoek uitvoeren is één ding. Maar zorgen dat de resultaten daadwerkelijk leiden tot verandering, is iets anders. Veel HR-managers herkennen dit
Welke vragen stel je in een goed MTO? Een praktische gids voor HR
Een succesvol medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) begint met het stellen van de juiste vragen. Maar hoe bepaal je wat je precies wilt meten? En
Nationale & Regionale Reisinformatie Monitor 2025
Waar staat jouw reisinformatie-app in de beleving van de reiziger? In september 2025 start opnieuw het tweejaarlijkse, onafhankelijke en
7 fouten die HR-managers maken bij medewerkerstevredenheidsonderzoek (en hoe jij ze voorkomt)
Een medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO) is een krachtig middel om te achterhalen wat er speelt op de werkvloer. Toch gaat het
Social media steeds belangrijker als nieuwsbron, vooral voor Gen Z
Social media steeds belangrijker als nieuwsbron, vooral voor Gen Z Social media spelen een steeds grotere rol in het Nederlandse medialandschap. Dat blijkt uit
Nationale Ziekenhuis Imago Benchmark 2025
Optimaal inzicht in de beeldvorming van jouw ziekenhuis Elke 2 jaar houden wij in samenwerking met de NVZ
Dagelijks gebruik van AI-tools in Nederland sterk gestegen
Nieuw onderzoek van Newcom toont groei, maar ook terughoudendheid op de werkvloer Amsterdam – Het dagelijks gebruik
15 jaar Nationale Sociale Media Onderzoek
Nationale Social Media onderzoek 2025 Dit jaar viert onderzoeksbureau Newcom een bijzondere mijlpaal: het Nationale Sociale Media Onderzoek
Dagelijks gebruik van AI-tools in Nederland sterk gestegen
Nieuw onderzoek van Newcom toont groei, maar ook terughoudendheid op de werkvloer Amsterdam – Het dagelijks gebruik van AI-tools door Nederlanders tussen de 18
15 jaar Nationale Sociale Media Onderzoek
Nationale Social Media onderzoek 2025 Dit jaar viert onderzoeksbureau Newcom een bijzondere mijlpaal: het Nationale Sociale Media Onderzoek wordt al 15 jaar uitgevoerd! Als dé
Jongeren en nieuws
Jongeren en nieuws Afgelopen kwartaal heeft onderzoeksbureau Newcom in samenwerking met Pinch een grootschalig onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van nieuws en nieuwsapps onder jongeren