Wij, de stakeholders van Heerenveen, hebben in de zomer van 2013 de nieuwe slogan: “Heerenveen ’n gouden plak” laten testen door Newcom. Vanwege eerdere positieve ervaringen van de gemeente Heerenveen met deze partij hebben wij Newcom benaderd om een representatief onderzoek in grote delen van Nederland uit te voeren. Behalve dat we zeer content zijn met de uitkomsten zijn we vooral positief verrast door de flexibele instelling en de slagkracht van Newcom. Ondanks onze eigen, krappe planning heeft Newcom het voor elkaar gekregen om in een zeer kort tijdsbestek een grondig en kwantitatief en kwalitatief onderzoek uit te voeren. Hierdoor hebben wij de resultaten op tijd kunnen presenteren aan de groep stakeholders. Kort daarna is de slogan en het nieuwe logo gelanceerd. De combinatie professionaliteit, klantgerichtheid, snel kunnen schakelen en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding zijn voor ons redenen om, mocht de gelegenheid zich voordoen, opnieuw met Newcom in zee te gaan.
Hylco Mulder, projectleider Citymarketing Heerenveen