In welke vorm, via welk kanaal, op welk moment de consument content leest, bekijkt of beluistert… Dat bepaalt hij of zij helemaal zelf
Dit heeft alles te maken met de sterke digitalisering in de sector en de snelle opkomst van nieuwe platformen. Deze hebben in de afgelopen jaren gezorgd voor een herbezinning in de sector.
Dit heeft geleid tot een focus op sterke merkwaarde en op de kwaliteit van de content. Voorbeelden van succesvolle strategieën die daar mede aan ten grondslag liggen zijn meer samenwerking(en) in de sector, de ontwikkeling van gerichte betaal- en marketingmodellen en de ontwikkeling van een sterk crossmediaal aanbod.
Door de wensen en de eisen van de consument extreem centraal te stellen, in combinatie van het gebruik van (big) data, ontstaat meer en meer kennis over doelgroepen.
Newcom kent de mediawereld. Al vanaf de oprichting in 2002 werken we voor diverse mediaorganisaties
Aan de hand van zowel maatwerk- als meer standaardoplossingen. We noemen de BrandTracker en het MultiMediaal Bereiksonderzoek.
Bovendien zijn we initiator van longitudinale studies zoals het Nationale Social Media Onderzoek. Daarmee brengen we al vanaf 2010 jaarlijks het social medialandschap in ons land in kaart. Vanaf 2014 zijn we, in samenwerking met de Persgroep Nederland, ook nog eens nauw betrokken bij het kenniscentrum Aandacht. En we houden we al een aantal jaar de Deeleconomie platformen nauwlettend in de gaten.
Waarmee maar gezegd is dat Newcom als geen ander ervaren en toegerust is om mediaorganisaties te helpen bij het continu inzichtelijk maken van de veranderende eisen en wensen van de consument.
Newcom is onder anderen betrokken de volgende studies:
- Nationale Social Media onderzoek
- Kenniscentrum Aandacht
- Deeleconomie