Newcom research

Internetpanels en –communities: de doorlopende connectie met uw klanten

Onze visie op panelonderzoek

Als klantgerichte organisatie wilt u de klant in de ‘boardroom’ hebben. Met een Internet klantenpanel of –community kan dat op een virtuele wijze. Een geselecteerde klantengroep gaat via het panel of community de structurele dialoog met u aan. Via verschillende onderzoeksmethoden leert u van uw klanten: wat beweegt hen, wat vinden zij, wat willen zij wel en niet, welke nieuwe wensen leven er? Hoe kunt u hierop inhaken? Met een panel of community blijft u de connectie houden.

Wat levert een klantenpanel of –community op?

  • Snelle toegang tot uw eigen groep klanten;
  • De mogelijkheid om klanten doorlopend te laten meedenken over uw diensten en producten;
  • Inzicht in wie uw klanten zijn, wat ze denken en wat ze willen;
  • Een versterkte relatie met uw klanten een stakeholders;
  • Een klankbord vol goede ideeën en visies.

Verschillen tussen een panel en een community

In een panel is een representatieve groep van uw klanten vertegenwoordigd. Via veelal digitale online vragenlijsten wordt via het panel in kaart gebracht hoe uw gehele klantengroep over de materie van het onderzoek denkt. Bij een community is het niet zozeer de intentie om een representatief beeld te verkrijgen, maar wordt veel meer kwalitatief de diepte gezocht –via (online) focusgroepen of (online) brainstormsessies- met enkele mensen over een bepaald verdiepingsthema. De methodieken vullen elkaar dus naadloos aan.

Lees meer en bekijk enkele voorbeelden

We hebben onze jarenlange kennis betreffende de opzet, het behoud en de inzet van internetpanels samengevat in een paper. De paper bevat tevens onderzoeksresultaten over de tevredenheid van panelleden uit tal van door ons beheerde panels. De paper is onmisbaar voor iedereen die een eigen klantenpanel overweegt. Vraag vrijblijvend de paper aan via het onderstaande contactformulier of download hier direct onze online panelbrochure.

Naast de resultaten van uw onderzoeken

Onderzoek in welke vorm dan ook geeft vaak nieuwe inspiratie en ideeën om uw klanten nog beter te bedienen. Maar soms zijn vanuit de resultaten ook meer drastische maatregelen nodig. Handelen vanuit de resultaten is best lastig! Newcom helpt u keuzes te maken middels een inspirerende workshop. U kunt meedoen aan onze periodieke klantenarena of we stellen – samen met u en op basis van het onderzoek – een workshop op maat op.

Wilt u meer weten?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Organisatie
Uw naam*
Geslacht*
   
Telefoon
E-mail adres*
Aanvraag
    

Recente artikelen

Customer Service Excellence

Hoe u meer uit uw onderzoek van uw klantencontactcenter kunt halen

In samenwerking met het magazine `Customer First´ legt Newcom uit hoe u de klant als uitgangspunt kunt nemen bij Customer Service, in plaats van als eindpunt.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 30-04-'15

Hebben piramides en museastukken iets met elkaar te maken?

Wat zijn belangrijke aandachtspunten waar het goed onderzoek doen betreft? Waar moeten we voor waken en welke keuzes zijn belangrijk?

Lees artikel | Door drs. Steven Boekee | 3-10-'13

Bekijk alle artikelen

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief

Vul het onderstaande formulier in en meld u aan voor de nieuwsbrief.