Newcom Research

Newcom Intelligence Center

Meer berichten over het Newcom Intelligence Center

De Grote Studiereis 2019

De Grote Studiereis 2019: ‘klassieke middelen’ hebben nog steeds de meeste impact. Het oriëntatiegedrag van scholieren in de laatste jaren van de HAVO of het VWO is stabiel.

Lees artikel | Door drs. G.J. Visser | 1-03-'19

Newcom TechTrends 2017

Contactloos betalen heeft een vlucht genomen, Ridesharing is nog echt klein in Nederland, eHealth toepassing stijgen niet of nauwelijks en het gebruik van online online colleges stijgen licht. 

Lees artikel | Door dr. Oscar Peters | 24-05-'17

De Deeleconomie groeit relatief gezien, maar is in absolute aantallen nog steeds klein.

Platformen als Marktplaats.nl en Bol.com (onderdeel Tweedehands spullen) steken met kop en schouders boven de rest uit. Dit blijkt uit het Newcom Deeleconomie Monitor die voor het 4e jaar is gehouden.

Lees artikel | Door | 11-05-'17

Deeleconomie is in Nederland nog relatief klein

Bekendheid Airbnb groeit, maar deeleconomie is nog relatief klein. Platformen als Marktplaats.nl en Bol.com (onderdeel Tweedehands spullen) steken met kop en schouders boven de rest uit. 

Lees artikel | Door | 5-09-'16

Whatsapp met name populair in 3 provincies, Twitter in Flevoland

Het Nationale Social Media Onderzoek van onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy toont aan dat Whatsapp populair is in Flevoland, Overijssel & Zuid-Holland. Twitter is vooralsnog populair in Flevoland.

Lees artikel | Door Drs. S. Kliest | 15-03-'16

Customer Service Excellence

Hoe u meer uit uw onderzoek van uw klantencontactcenter kunt halen

In samenwerking met het magazine `Customer First´ legt Newcom uit hoe u de klant als uitgangspunt kunt nemen bij Customer Service, in plaats van als eindpunt.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 30-04-'15

Facebook met name populair in Flevoland, Twitter in Overijssel

De verdiepende analyses van het social media onderzoek 2015 tonen aan dat Facebook voornamelijk populair is in Flevoland. Twitter is vooralsnog het .....

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer & L. Turpijn | 25-02-'15

Scholieren vinden, boeien en binden in het hoger onderwijs. Enkele basisprincipes die je zó kunt toepassen.

De klant als uitgangspunt nemen binnen een organisatie is het beste wat je kan doen. Hoe stel je de klant in het onderwijs centraal?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-04-'14

Een ballenbak aan prioriteiten

Focus...een belangrijke factor bij het doen van onderzoek. Keuzes maken is dan ook cruciaal om representatieve resultaten te krijgen.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 27-03-'14

4 valkuilen bij klanttevredenheidsonderzoek: de Zin en Onzin

Succesvolle organisaties staan in nauw contact met hun klanten, dat weten we allemaal. De vraag is hoe je dat kunt organiseren en voor welke valkuilen je moet oppassen.

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 20-03-'14

Een dodelijke cocktail van privacy gevoeligheid en laag vertrouwen in banken

Gisteren kwam het Financieele Dagblad met het bericht dat ING een proef start met de verkoop van klantgegevens. Het hek was meteen van de dam. Maar wat is nu werkelijk het probleem hier?

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 11-03-'14

Newcom Intelligence Center doorgrondt ‘De Grote Studiereis’

In tijden van extreem laag consumentenvertrouwen is nauw contact met de klant essentieel. Met 'De Grote Studiereis' richt Newcom zich op de scholier als klant. Lees hier meer over de reis van de scholier.

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 3-03-'14

 

Inventarisatie Keuzeproces Energiemarkt

Het Newcom Intelligence Center geeft u graag inzicht in de resultaten van hun onderzoek naar de factoren, motieven en afwegingen welke een rol spelen in het keuzeproces van de energieconsument.

Lees artikel | Door drs. L. Turpijn | 21-10-'13

De Grote StudieReis is begonnen!

Newcom is een ambitieus onderzoeksprogramma gestart: een landelijk trendonderzoek naar scholieren en hun studiekeuzeproces. Reist u mee met de scholier?

Lees artikel | Door drs. I. Duchateau | 15-10-'13

Newcom Intelligence Center "Nieuwe perspectieven in de zorg"

Het Newcom Intelligence Center geeft u graag inzicht in de resultaten van hun onderzoek over het oriëntatie- en keuze proces in de zorg. In het bijzonder gaat het om planbare zorg.

Lees artikel | Door drs. S. Buitinga | 25-09-'13

Uitkomsten Newcom Intelligence Center augustus

Newcom® wil het klantgericht denken stimuleren. Om op een inspirerende en leerzame manier inzicht te verschaffen in de fundamentele vragen rondom de klant heeft Newcom het Newcom Intelligence Center...

Lees artikel | Door drs. Neil van der Veer | 12-08-'13

Customer Intelligence Center

Klantgerichtheid: tijd voor nieuwe benadering?

Het Expertpanel van het Newcom Intelligence Center deelt hun visie op de klant en klantgerichtheid en diens impact. Lees hier de bevindingen van het Expertpanel.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 20-06-'13

Eerste uitkomsten ‘Newcom Intelligence Center’

De eerste resultaten van de langdurige studie naar trends en ontwikkelingen onder klanten zijn bekend en delen we graag met u.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 27-05-'13

Start Newcom Intelligence Center

Newcom heeft het Newcom Intelligence Center opgericht om de fundamentele vragen rondom klant van betrouwbare antwoorden te kunnen voorzien.

Lees artikel | Door drs. N. van der Veer | 22-04-'13

Met onze klanten werken aan oplossingen

 

Onze vestigingen

  • Enschede
    Hengelosestraat 221
    7521 AC Enschede
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

  • Amsterdam
    Herengracht 564
    1017 CH Amsterdam
    T: 088 770 46 00

    Neem contact op

Nieuwsbrief