Door: drs. N. van der Veer

Dit jaar heeft Newcom Research & Consultancy het Nationale Social Media Onderzoek voor het vijfde jaar op rij gehouden, met opnieuw een indrukwekkende respons (n=10.395). In januari 2015 heeft Newcom Nederlanders van 15 jaar en ouder uitgenodigd om via een online vragenlijst deel te nemen aan het onderzoek.

Onderdeel van dit onderzoek is het meten van het gebruik onder jongeren. Hoe ziet het gebruik van social media onder jongeren er uit? In de steekproef zitten 761 jongeren die in deze leeftijdscategorie vallen.

In samenwerking met 3FM zijn de resultaten gerapporteerd.

Enkele conclusies uit het rapport:

  • Opmars Instagram en LinkedIn onderen jongeren tussen 15-24 jaar;
  • Jongeren haken voornamelijk af op Twitter;
  • Zorgen over doorverkopen gegevens nemen toe naarmate men ouder is;
  • Jongeren volgens voornamelijke bekende merken en artiesten via social media.

Newcom & 3FM delen de kennis graag met u!

Nationale Social Media Onderzoek 2015 | jongerenBenieuwd geworden naar de overige resultaten? Hieronder kunt u het volledige rapport kosteloos aanvragen. Behalve alle resultaten vindt u in dit rapport ook onze voorspellingen voor de toekomst.

Heeft u vragen, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Direct het rapport bestellen

{FormBuilder form=’2015-social-media-onderzoek-3fm’}