Door: BSc Anouk Rondberg
Altijd al willen weten hoe het werkgeversmerk van jouw zorginstelling bekend staat in de arbeidsmarkt?
Met de Nationale Zorg Werkgevers Benchmark 2022 geeft Newcom inzicht en leveren wij concrete handvatten om nieuwe medewerkers via de juiste kanalen en met de juiste boodschap te kunnen werven en jullie werkgeversmerk waar nodig te verbeteren.
Dé werkgevers imagobenchmark voor zorginstellingen
Zorginstellingen hebben in toenemende mate te maken met personeelstekorten. De tekorten en de bijbehorende werklast kunnen ervoor zorgen dat de ervaren patiëntgerichtheid onder druk komt te staan, wachttijden voor patiënten toenemen en het risico op uitval en uitstroom toeneemt. In de huidige arbeidsmarkt is goede Employer Branding is dus belangrijker dan ooit!
- De Nationale Zorg Werkgevers Benchmark onderzoekt de positie op de regionale arbeidsmarkt en verkent wat het arbeidspotentieel is voor jouw zorginstelling.
- De Benchmark brengt in beeld op welke wijze jouw doelgroepen zich oriënteren op de arbeidsmarkt.
- Je krijgt direct inzicht in de bekendheid en beeldvorming van jouw zorginstelling binnen jullie regio, in de verschillende motieven van de doelgroepen en hun arbeidsmarktactiviteit.
Doe nu mee aan de Nationale Zorg Werkgevers Benchmark. We meten in november.
Hoe kijken werkenden met een zorg gerelateerde functie en mensen die een dergelijke functie overwegen aan tegen het werkgeversmerk van jouw zorginstelling? Voor deze editie gaan we in november maar liefst 6.000 personen uit deze doelgroepen van 18 jaar en ouder ondervragen.
Met de inzichten hebben jullie een gefundeerd startpunt voor jullie inspanningen op de arbeidsmarkt en kunnen jullie gerichter en succesvoller werven. De grootschalige monitor geeft antwoord op de hoofdvragen:
- Wat motiveert degenen die interesse hebben in werken in de zorgmarkt/ of daarin werken, hoe oriënteren zij zich op de markt en hoe intensief oriënteert men zich op de arbeidsmarkt?
- Hoe aantrekkelijk is jouw zorginstelling onder de verschillende doelgroepen (huidig werkzaam in zorg en zij-instromers)?
- Wat is het imago van jullie werkgeversmerk en wat zijn de push en pull factoren (motieven): met welke boodschap kan jullie zorginstelling de beste (meest passende) medewerkers werven?
- In welk concurrentieveld (qua overweging) bevindt jullie zorginstelling zich als het gaat om Employer Branding zich en wat is het onderscheidend vermogen?
Wat zijn de voordelen van deelname?
- Elk zorginstelling wordt gemeten – Om een goed regionaal beeld te schetsen wordt ook uw instelling meegenomen in de benchmark. Zo wordt regionaal onderling vergelijken mogelijk. Doe mee en leer meer over de positie van uw zorginstelling. De benchmark geeft jou direct inzicht in de bekendheid, aantrekkelijkheid en overweging van jouw zorginstelling binnen jouw arbeidsdoelgroep. Alle zorginstellingen worden gemeten. Je kunt dus vergelijken. Met de inzichten heb je een nog beter beeld van je doelgroep en de positie van jouw zorginstelling. Het onderzoek wordt net als in de voorgaande editie (2020) geïnitieerd door onderzoeksbureau Newcom.
- Inhoudelijk sterk – Het onderzoek is voor en door zorginstellingen opgesteld en wordt geïnitieerd door onderzoeksbureau Newcom.
- Grootschalig – We ondervragen 6.000 Nederlanders
- Compleet – Vele instellingen uit jullie regio worden opgenomen in de benchmark. Goed vergelijken dus.
- Efficiënt – Door de grootschaligheid kan de kennis efficiënt worden aangeboden.
- Vroegboekkorting – 10% indien jouw instelling zich aanmeldt voor 1 november 2022.
- Onderling leren – We stellen geen top 10-lijstjes op. Het gaat om de inhoud en om onderling van elkaar te leren.
Via onderstaand formulier kun je alle informatie opvragen die je nodig hebt om je inhoudelijk te kunnen verdiepen in de benchmark. Ook kun je je direct aanmelden voor afname van de resultaten, welke wij in december aan je presenteren. Bij aanmelding nemen we contact met jou op ter afstemming.