Door: drs. S Buitinga
De zorgconsument wordt steeds meer een klant die bewuste keuzes probeert te maken, die aanbieders van zorg vergelijkt en die zijn eigen verzorging en behandeling ter hand wil nemen om zo tot de beste keuzes te komen. Ziekenhuizen die niet voldoen aan het verwachtingspatroon van patiënten, en ziekenhuizen die haar eigen dienstverlening meer centraal stelt dan de patiënt, zullen niet (blijven) floreren.
Succesvolle ziekenhuizen begrijpen dit en handelen daar naar. Zij nemen de patiënt als vertrekpunt. Niet als eindpunt. Om goede aansluiting te vinden bij de zorgconsument is het noodzaak deze te kennen en te begrijpen. Graag geven wij u in de vorm van een whitepaper de voorzet om de aansluiting te verstevigen.
De beschreven trends:
1. Het vertrouwen in ZiekenhuisZorg is nog altijd erg hoog
2. Iedere zorgconsument heeft uniek keuzeproces
3. Zorgconsumenten informeren zich gedegen
4. Mening verwijzer belangrijk, niet heilig meer
5. Reisbereidheid voor ziekenhuiszorg groeit
6. Klantgerichtheid maakt het verschil
Lees alle inzichten in de onderstaande whitepaper.