Onderzoek Gezondheidszorg

Onderzoek Gezondheidszorg2022-03-15T12:02:58+01:00

Onderzoeksbureau Newcom doet regelmatig onderzoek voor diverse gezondheidsinstellingen en meer overkoepelend onderzoek binnen de gezondheidszorg. Zie onderstaande artikelen en publicaties over ons onderzoek binnen de gezondheidszorg.

Werkdruk huisarts bedreigt kwaliteit zorg

By |15 maart 2018|Categorieën: Zorg|Label: , , , , |

De kwaliteit van de huisartsenzorg staat onder druk door de alsmaar toenemende werkdruk bij huisartsen. Dat concludeert onderzoeksburea Newcom uit onderzoek onder ruim 1600 huisartsen in opdracht van de Landelijke Huisartsen Vereniging.

 

Functiedifferentiatie NVZ & NFU

By |31 januari 2018|Categorieën: Zorg|Label: , , , , |

De Nederlandse Federatie van Universitaire ziekenhuizen (NFU) in samenwerking met de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ)  doen onderzoek naar het effect van functiedifferentiatie op veilige patiëntenzorg. U kunt als ziekenhuis direct deelnemen aan deze grootschalige studie. 

Patiënten hebben veel vertrouwen in hun ziekenhuis

By |15 november 2017|Categorieën: Zorg|Label: , , , , , , , |

Nederlandse ziekenhuizen hebben een sterk imago en een goede reputatie. Deze conclusie spreekt uit de uitkomsten van het grootste nationale imago-onderzoek van de ziekenhuissector onder ruim 12.000 patiënten en consumenten. 

Gezondheidszorg Monitor 2017: Zachte waarden, harde gevolgen

By |14 maart 2017|Categorieën: Zorg|Label: , , , , , |

Ziekenhuizen laten een verbetering zien als het gaat om imago en waardering. Toch blijven de scores voor ‘behandelen’ ruim hoger dan de scores voor ‘betrekken’. Hieruit volgt dat de klant vaak nog altijd niet centraal staat. 

Gezondheidzorg Monitor 2017: Zachte waarden, harde gevolgen

By |14 maart 2017|Categorieën: Nieuws, Zorg|

Ziekenhuizen laten een verbetering zien als het gaat om imago en waardering. Toch blijven de scores voor ‘behandelen’ ruim hoger dan de scores voor ‘betrekken’. Hieruit volgt dat de klant vaak nog altijd niet centraal staat. Excellent in klantgerichtheid leidt juist tot een hogere loyaliteit en beter imago. 

Tevredenheid ziekenhuiszorg onveranderd hoog

By |8 december 2016|Categorieën: Zorg|Label: , , |

Hoe kijken consumenten en patiënten aan tegen de ziekenhuisbranche en wat zien zij als de belangrijkste pijlers voor goede zorg?’. Dit is de hoofdvraag uit het imago-onderzoek dat de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) voor de tweede keer heeft laten uitvoeren door onderzoeksbureau Newcom.

LHV: Huisarts krijgt groot vertrouwen van patiënten

By |15 december 2015|Categorieën: Zorg|Label: , , , |

De tevredenheid met en het vertrouwen in de huisarts zijn groot. Dat blijkt uit onderzoek dat de LHV door ons liet uitvoeren naar hoe Nederlanders aankijken tegen de huisarts.

Iedere zorgconsument heeft zijn eigen unieke keuzeproces

By |10 augustus 2015|Categorieën: Zorg|Label: , , , , |

Zorgconsumenten informeren zich gedegen, zijn zich zeer bewust van het ziekenhuisaanbod en de keuzevrijheid die zij hebben. Zij gaan niet over één nacht ijs in hun keuze.

Publicatie sterftecijfers heeft beperkte invloed op keuze ziekenhuizen

By |10 maart 2014|Categorieën: Zorg|Label: , , , |

Vanaf 1 maart 2014 dienen ziekenhuizen hun sterftecijfers openbaar te maken. Maar de vraag is in hoeverre de zorgconsument beïnvloed wordt door deze cijfers bij de keuze voor een ziekenhuis

Titel

Ga naar de bovenkant